Projekt PRINED - projekt inkluzívnej edukácie
Cieľom projektu PRINED je zaujímavou a informatívnou formou udržať deti čo najdlhšie v škole a umožniť im popoludňajšiu prípravu na nasledujúci deň, nevyhnutnú pre zlepšenie ich prospechu, a taktiež sa venovať aktivitám, ktoré sú pre nich zaujímavé a ktorým sa môžu venovať aj z dlhodobého hľadiska.
Inkluzívny model vzdelávania má za úlohu pomôcť lepšej pripravenosti detí z marginalizovaných rómskych komunít a podporiť tak ich sociálnu inklúziu. Podstatným prínosom projektu bude vytvorenie inkluzívnych tímov pozostávajúcich z pedagogických zamestnancov a odborníkov (psychológ, špeciálny pedagóg, liečebný pedagóg resp. sociálny pedagóg), ktorí pri práci nebudú pôsobiť len v školách ale aj v teréne.
Činnosť odborného tímu:
- liečebnopedagogická intervencia: arteterapia, muzikoterapia, dramatoterapia, ergoterapia, psychomotorická terapia
- psychologická intervencia: diagnostika, poradenstvo, konzultácie
- špeciálnopedagogická intervencia: zmiernenie a odstránenie vývinových porúch učenia, tvorba IVVP, rozvoj jemnej a hrubej grafomotoriky, stimulácia vizuomotoriky, posilnenie zrakovej a sluchovej diferenciácie
- sociálnopedagogická intervencia: spolupráca s rodinou, spolupráca s inštitúciami verejnej správy, prevencia sociálne patologických javov
Krúžková činnosť organizovaná cez projekt PRINED
- učíme sa hravo
- zábavná biológia
- poznávame Bibliu
- angličtina hravo
- futbalmix
- slovenčina hravo
- učíme sa s legom
- vševedko
- bystré hlavičky
- spoznávame prírodu
- nebojme sa matematiky
Konzultačné hodiny:
Školský špeciálny pedagóg:
pondelok 13.30-15.30
utorok 13.30-15.30 hod.
Školský psychológ:
pondelok 13.30-15.30
streda 13.30-15.30 hod.
Liečebný pedagóg:
utorok 13.30-15.30
štvrtok 13.30-15.30 hod.
Sociálny pedagóg:
pondelok 13.30-15.30
utorok 13.30-15.30 hod.
Čo sa nám podarilo zrealizovať v školskom roku 2014/2015?
- vytvorili sa pracovné miesta pre odborných zamestnancov - psychologička, školská špeciálna pedagogička, liečebná pedagogička, sociálny pedagóg, asistenti učiteľov - spolu 6 zamestnancov
- odborná pedagogická intervencia bola zameraná na sluchovú percepciu, zrakovú percepciu, na sluchovú diferenciáciu, na zrakovú diferenciáciu, na sluchovú a zrakovú diskrimináciu, na rozvoj jemnej a hrubej motoriky, na rozvoj vizuomotoriky, na rozvoj grafomotoriky, na upevňovanie matematických zručností, na zmiernenie vývinových porúch učenia - dyslexia, dysgrafia, dysortografia, dyskalkúlia, na upevnenie pracovných zručností, sociálnych zručností
- odborná individuálna špeciálno-pedagogická intervencia je zameraná na žiakov so sociálne znevýhodneného prostredia, so slabým prospechom a z marginalizovaných rómskych komunít
- logopedická intervencia je zameraná predovšetkým na rotacizmus - R, sigmatizmus - S, lambdacizmus - L, kapacizmus - K
- škola získala pomôcky na rozvoj motoriky, odbornú výuku, na výchovnú činnosť a hygienické balíčky pre žiakov v hodnote 10 000,- EUR
- v materskej škole prebehla depistáž, ktorá merala školskú zrelosť predškolákov. Následne bol pripravený stimulačný program. Depistáž bola zameraná na základné poznatky, ktoré by predškolák mal ovládať pred nástupom do základnej školy
- boli zriadené krúžky, na ktorých deti trávili zmysluplne voľnočasové aktivity a doučovali sa
- prebehli návštevy v rodinách zo sociálne-znevýhodneného prostredia u žiakov, ktorí mali nedostatočné vzdelávacie výsledky, výchovné problémy, problémové správanie alebo hygienické nedostatky
-zúčastnili sme sa koncertu KMEŤO BAND
Komentáre